2013-05-25 / 23:17:00 / För att den här sommaren kommer bli den bästa någonsin.

Idag är det lördag och jag tänker att det måste vi ju bloggfira genom att bli lite sommarpepp. Därför känns det här som ett mycket bra tillfälle att berätta om en väldigt, väldigt stor grej som händer i sommar. En dröm som går i uppfyllelse, på riktigt. 
 
Jag ska åka till USA.
 
 
Många förstår nog inte hur enormt det här är för mig. Jag förstår knappt själv. Knäppt, overkligt, knasigt, det händer inte, det är bara en dröm, en tanke.
Men om trettionio dagar sitter jag på ett plan som skall ta mig till Boston. ETT PLAN. TILL BOSTON. MED MIG OMBORD. I verkligheten.
 
När det planet landar kommer jag att fortsätta neråt längs östkusten på en tre veckors roadtrip. Från Boston till Miami.
 
(Det kanske inte märks, men jag klarar knappt av att skriva det här pga att mina fingrar pirrar så mycket av spänning.)
 
Äventyr, mysiga campingkvällar, nya vänner, vackra landskap, solbränd hy, storstadspuls, nöjesparker, fotografier, skyskrapor, den amerikanska kulturen, grillad mat, långa bilresor, sovsäckar, enorma stränder, exotiska öar och New York, New York, New York. 
 
NEW YORK.
 
 
Ni som känner mig vet antagligen om hur hårt mitt blodiga lilla hjärta klappar för den här staden. Hjärtinfarktsjättemegahårt. Jag kan inte sätta fingret på exakt varför, men den känslan jag får kan liknas vid när man möter en person som man står nära och har varit ifrån en väldigt lång tid. Man känner en trygghet i den personen. Jag hör hemma här. Jag har aldrig besökt New York, men för mig är det inte en främmande stad. Det är hemma. Förstår ni? Här passar jag in. 
 
Det här är den största händelsen i mitt liv hittills. Jag svävar av lycka så fort USA letar sig in i mina tankar. Och det kommer bli helt fantastiskt att få dela det med er. Jag planerar att blogga om hela äventyret, från minsta förberedelser tills jag har båda fötterna på svensk mark igen. Ni hittar alltihop under min nya kategori "USA 2013".
 
{mer info om min resa hittar ni här. bilder från min tumblr.}


Linafoto

Svar: Tack så jättejättemycket snälla du :)

2013-05-26 @ 12:27:03
http://linafoto.blogg.se/

Karin

Du kommer ha det så otroligt sjukt bra. Jag har varit i USA två gånger så jag vet vad jag snackar om! Lycka till och ha det för bäst!<3

Svar: Åh vad kul! Jag hoppas verkligen det. Tack så mycket! :}
Saga

2013-05-26 @ 12:32:23
http://fightforfreedom.blogg.se

lovisa (foto)

åh gud vad kul att du ska åka dit! inlägget var väldiiiigt fint!

Svar: Åh tack! :}
Saga

2013-05-30 @ 17:03:37
http://lovisaerika.blogg.se


Lämna en kommentar

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)

Blogg/hemsida

Kommentar:



Alla kommentarer godkänns innan publicering.
Om du vill ha svar på din kommentar, glöm inte att fylla i din mailadress eller bloggadress.
Trackback