2013-02-27 / 15:46:00 / I spend too many hours in my own head, wondering whether I spend nearly as many in yours.

kläppen 2013
 
KOLLA HÄR. Sandra Beijer har publicerat mina teckningar på hennes bloggMin största bloggförebild har skrivit att mina teckningar var tjusiga. Mina teckningar. Så märkligt och fantastiskt att se något som man har suttit och kluddat på vid sitt skrivbord dyka upp på sin favoritblogg, helt plötsligt. Tack bästa Sandra, det här var så obeskrivligt fint.



2013-02-24 / 09:58:23 / Snö

 
Här får ni en första glimt av allt det vackra som finns där uppe på fjället där jag har spenderat mitt sportlov. Åh, paradiset alltså. Finns inget bättre. 



2013-02-08 / 15:26:00 / Komplex

Hej fina ni.
 
Har haft nationellt prov i svenska idag. Årets tema är identitet och utseende och engagerad som jag är så har jag idag skrivit en jättesorglig novell om kroppskomplex på åtta sidor. Tog mig tre timmar och ett halvt suddgummi. Har fortfarande mystiska kramper i handen och ett skavsår på ringfingret. Det var helt sjukt. Var alldeles utmattad efteråt.
Vet knappt vad jag skrev längre, känner mig lite osäker på om jag drog det lite över gränsen när min huvudkaraktär skärde sig i handlederna med en skärvorna från en krossad spegel och nästan tog självmord och gud vet vad. Jag var så inne i storyn och allt det hemska att jag inte riktigt tänkte på vad jag skrev. Nu i efterhand känner jag att det kan ha blivit lite extremt. Jag hoppas att jag lyckades förmedla känslan utan att nödvändigtvis ge min lärare en hjärtattack.
 
Nåja. Länge leve känslomässigt instabila noveller. Glad fredag, allesammans!
 



2013-02-03 / 18:23:51 / Lost the battle, win the war

Gamla bilder / ny redigering. Idag är en sådan dag då jag saknar mitt hår. Inte det riktigt långa, utan den här frisyren. Den är nog min favorit av alla olika frisyrer jag har provat hittills.
 
Och förresten. Höll nästan på att glömma. Paramores nya singel finns nu på Spotify. HALLELUJAH PRAISE THE LORD. Lyssna nu allesammans.
Paramore - Now
 
 
 



2013-02-02 / 12:16:00 / Brusiga detaljer

Hej hörrni. Jag hade tänkt att jag skulle göra ett inlägg där jag visar er mitt rum, men det har inte blivit av än. Idag får ni fyra detaljbilder istället. 
 
På golvet har jag en röd fluffig matta som oftast är täckt av diverse böcker, läxor, kläder och grejor. Skor också, tydligen. 
 
Den här hänger på väggen vid fönstret och påminner mig om allt fint som finns där utanför.
 
Mormors lilla analoga. Framför den står en gammal Olympus och i bakgrunden ser ni typ tiotusen doftljus som luktar äppel och lavendel.
 
En samling kaktusar.



RSS 2.0