2012-06-29 / 12:08:19 / Om ett dygn...

 Hej fina ni. Jag åker imorgon. Om ett dygn, ganska exakt, kommer jag att möta upp min grupp & ledare på flygplatsen. {Galet. Crazy, mad, insane, awesome! Ja, det är så overkligt. Som om jag drömmer.} Ska fixa det allra, allra sista nu. Lite kläder från den sista tvätten och så necessären förstås. Ska även cykla iväg till pappas jobb och göra en kopia av mitt pass {bättre sent än aldrig, jappjapp}. 
 
Solkrämen & brillorna är redo, nu kör viiiiiiii!
 
Bloggen kommer förmodligen att stå stilla nu i tre veckor. Det finns internetcaféer på resorten, men jag kommer antagligen inte att uppdatera någonting. Men vi får se.
HA DET BÄST KÄRA LÄSARE, TA HAND OM ER!!



2012-06-28 / 08:53:19 / What you can find next to the ocean




2012-06-27 / 11:06:56 / Waves

En till bild från Varberg. Låg och slöade med kameran på bryggan vid kallbadhuset & såg den här lilla manet-plockande sötnosen genom sökaren. Gjorde något kreativt av hennes rumpan-upp-i-vädret-pose. 
 

Angående mitt förra inlägg om min nystartade tumblr, så har jag en liten fråga till er:
VAD HETER NI PÅ TUMBLR?
Vill gärna ha lite fler mysiga tumblr's att följa. Skriv en kommentar, please. 



2012-06-25 / 19:45:42 / Tumblr

Hej kära ni. Har just varit ute och sprungit en sväng i regnet {och förmodligen mosat ett par hundra sniglar under mina orangea löpardojjer}. Skönt var det i alla fall. En typisk svensksommar-löprunda. 
 
Hur som haver, jag tänkte introducera er till min tumblr. Har precis startat den & där kommer jag reblogga bilder som inspirerar mig på ett eller annat vis. Jag postar alltså inte mina egna bilder där. 
Jag antar att ni kan gissa er till vad adressen är; sagajessica.tumblr.com, självklart. Jag har blivit helt bunden till mitt fula bloggnamn, sagajessica, som jag har haft ända sedan jag började blogga. Det är mitt alias & användarnamn i stort sett överallt. 
Den här tumblr-sidan är mest till för mig själv {ett ställe där jag kan hämta inspiration om jag vill}, men ni kan väl titta in om ni känner för't. 
 
Here you go, några bilder från min tumblr. Ja, jag vet inte om laman är särskilt inspirerande, men den bilden... Jag vet inte hur man uttrycker det på svenska, but it blew my mind!



2012-06-23 / 19:38:48 / 10 stupid things

 
På tal om allt och inget, här har ni några fantastiska saker att fundera på ifall ni har tråkigt. 
 
» What if you had a dream that your dreams never came true, and in real life your dreams never came true. Is that a dream coming true or not?
 
» What was the person who invented the milk doing with the cow? 
 
» If two twin brothers marry two twin sisters and each one have a child, will the children be identical?
 
» If a vampire bites a zombie, will it turn into a zombie or will the zombie turn into a vampire?
 
» Wouldn't it be ironic to die in the living room?
 
» If moonlight are just reflected sunlight, then wouldn't vampires burn at night too?
 
» If Satan punishes the evildoers, wouldn't that make him a good guy?
 
» If a vegetarian becomes a zombie, do they still eat brains?
 
» The world ends in 21 december 2012, and then it will be 22 december in Australia. Will they live one more day than us?
 
» If you hate haters, are you a hater?
 



2012-06-22 / 11:41:42 / Sun palace

 
 
Ni får gärna drömma er bort lite grann & se detta svenska badhus som ett fantastiskt sagopalats ur något som skulle kunna vara en Aladdin-film. 
 
Ja, nu återstår väl bara att önska er en glad midsommar. Jag har på mig mitt solgula spetslinne och pärlörhängen - helt och hållet redo, med andra ord. Det blir ingen dans runt stången och ingen blomkrans heller det här året, men däremot har vi överdrivet mycket god mat, en liten iskall pool och vänner i mängder. Det kommer bli toppen. 



2012-06-21 / 20:12:03 / Varberg: the story

Här kommer en liten trevlig berättelse om en fader och en dotter som åkte till Varberg i tre dagar. Enjoy, ladies & gentlemen. 
 
Vi kom dit vid lunchtid första dagen. Vi strosade in i staden för att hitta någonstans att äta. Vi valde första bästa pizzeria (ja, jag vet, de kunde inte ens stava till Marilyn Monroe). Pizzareglerna är en aning annorlunda på västkusten - det tog sin lilla tid för kassabiträdet att förstå att jag ville ha svag sås. Inte kunde jag veta att Varbergfolket kallar det för mild sås?
 
Sedan gick vi vidare till vårt vandrarhem. Helt galet vad vackert det var runtomkring. Tänker inte ens försöka beskriva det med ord, det måste nästan upplevas på plats. Atmosfären, liksom.
Vi fick vårt rum & jag dog myspys-döden när vi kom in där. Ett litet, vitt rum med röd dörr. Två sängar och ett snedtak som höjde mysfaktorn med typ 110%. Sedan fanns där en liten alkov med ett runt bord, två vita stolar och ett alldeles underbart vitt fönster som jag gjorde till min personliga lilla läshörna. Att sitta i fönstret på kvällarna med en bok, det saknar jag. Jag har alltid drömt om att ha ett fönster som man kan sitta i. Mitt alldeles egna drömfönster. Åh. 
 
Sedan bar det av mot Göteborgstrakterna och Liseberg. Har väl inte mycket annat att säga om detta än att det var ganska awesome. 
 
Vi kom tillbaka rättså sent, men jag gick ändå ut och fotade i solnedgången. Men de bilderna får ni se en annan gång. 
 
Här är ett citat ur min bok, jag i mitt älskade fönster, en tunnel och ett smakprov på de otroligt vackra gamla husen. 
 
Under dag två så tittade vi på min syster som spelade innebandy {visst ja. det glömde jag nästan berätta. skälet till att vi åkte till varberg var att titta på syrrans innebandyläger}.
Vi gick också omkring på gatorna i stan och såg oss omkring, och på eftermiddagen sprang jag en runda längs med strandpromenaden. Mysigt. 
Senare på kvällen var det dags för bio & vi såg Snow White and the Huntsman {såsåsåå bra! magisk!}. Och jag känner mig bara tvungen att påpeka att Chris Hemsworth är såsåsåå snygg. Synd att han skulle ha sina jägarkläder på sig hela filmen. 
 
Innebandyturnering stod på schemat på dag tre. Vi satt inne hela förmiddagen och tittade på. Sedan lunchade vi på McDonalds och efter det: hemfärd. Hejdå fiskmåsbajs och vågskum och tusen tack för tre underbara dagar.
 
PS. {tävling hos mysan, check it out!}



2012-06-18 / 16:07:38 / The letter {part two}

Här kommer lite fler bilder på Anah, denna gången i färg. Personligen gillar jag del #1 - som är i svartvitt - bäst.

Förresten, nu drar jag till Varberg i några dagar. Om jag får blogg.se-appen att bli lite mer samarbetsvillig så kanske jag slänger ihop ett inlägg, men annars, ha en bra vecka hörrni!




2012-06-18 / 11:17:24 / After the rain

Tjolahopp mina kåmpisar! Vad ska ni göra idag?
Själv ska jag fixa några ärenden på stan & sånt där. Det är ganska mycket som måste fixas innan språkresan; växla pengar, köpa skor, tvättmedel, försöka få igång den gamle mobilen, avboka flyg och boka flyg mm, mm, mm... Det är inte ens två veckor kvar nu. Jag ska börja så smått med min packning nu i dagarna {23kg max, hur ska detta gå?}.

Jag är dödligt nervös, samtidigt som jag längtar så otroligt mycket tills jag ska åka. Det känns helt sjukt. Jag har inte riktigt fattat ännu att jag faktiskt kommer att befinna mig på Malta om mindre än två veckor. Det är galet. Det finns inte i min värld, det är så avlägset. Men det närmar sig snabbt. Jag kan nästan känna doften av äventyr.




2012-06-17 / 19:13:33 / Regn ☂

Jag säger häj.
Jag har inget vettigt att skriva.
Jag ska alldeles strax ut och fota.
Jag har spelat en kass fotbollsmatch idag.
Jag har legat och snackat i timmar med en fin vän.
Jag saknar ibland.
Jag längtar.
Jag har vandrat genom ett ösregn.
Jag har suttit på en altan och lyssnat på smatter-ljudet.
Jag är kissnödig.
Jag tänker bjuda på några glada bilder som Anah och jag fotade efter vår lilla photoshoot i förrgår.
Jag älskar att det är sommarlov.
Jag ska nu önska er en helt otroligt supertrevlig kväll.
Jag säger häjdå.




2012-06-16 / 16:43:47 / The letter




2012-06-15 / 18:24:16 / Drömmer om sommar

Nikon d5000 // Nikkor 50mm f1.8G // vackra linnea // fler bilder; 1, 2, 3

Nu har vi sommarlov och det känns helt galet bra. Jag hoppas verkligen på den här sommaren. Att den kommer bli underbar och att jag kommer att drömma mig tillbaks till sommaren 2012 när jag är gammal. "Sommaren när jag var 15 år", kommer jag berätta för mina vackra små barnbarn, "den var fantastisk."
Och sedan kommer en lång och förtrollande historia om upplevelser, vänner och erfarenheter. Mys och glass i solen. Jordgubbar. Nya människor. Familj. Äventyr. Glittrande kristallklart vatten och långa sandstränder. Utflykter och fotograferingar. Skratt. Dans och musik och massor av solkräm.

Nähä, tillbaka till nuet. Ska strax äta fredagsmiddag & sedan bär det av till en vän. Sedan får vi se vad som händer. Ni får ha en härlig kväll mina vänner, för det tänker jag ha.



2012-06-15 / 12:55:50 / We've been waiting for this moment




2012-06-14 / 14:54:16 / Whip my hair

Åh, snart, alldeles jättesnart, är det sommarlov.
S O M M A R L O V.
Bara en enda pytteliten dag kvar.
Och om 16 dagar börjar mitt livs resa.
Nu ska jag äta jordgubbar och senare blir det match i solskenet.

Fred ut




2012-06-14 / 08:04:10 / Sommaräng




RSS 2.0