2012-02-29 / 16:58:38 / Kan Dee tygkasse

Igår landade ett paket i brevlådan, innehållande min tygkasse från Kan Dee Shop! Jag vann ju en tävling hos Kan Dee {berättade om det i ett tidigare inlägg} och det här var mitt pris. Jag är så himlahimlahimla nöjd med den! Jag avgudar Kan Dee, hon är en stor förebild, så det var verkligen toppen att vinna det här. Jag är så glad!

{länk till tygkassen & tydligare bild}
Längst ner ser ni ett gulligt grattiskort & ett vanligt "thank you for your order"-kort. Ska hänga upp dem på väggen eller något, hihi!






2012-02-29 / 16:52:06 / Att hitte den rätte

Hahaha, jag dog nästan när jag hittade det här citatet på weheartit innan.. det är så klockrent, och så jag!




2012-02-26 / 17:56:02 / Sista lovdagen

Är det inte ganska fantastiskt, hur gott en hembakad pizza kan smaka. Eller hur söta de efterlängtade snödropparna i rabatten är. Eller hur superhärligt det här sportlovet har varit. Åh.

{Två bilder från denna veckan. Mamma & lillasyster längst ner }




2012-02-25 / 09:10:47 / Himmel & hav

{bild från i torsdags, tagen på lindö}

Sitter här med solen i ansiktet. Är det kanske, möjligtvis, redan vår?



2012-02-24 / 18:51:15 / Fredagsmys, om det så är det sista jag gör!

{en till bild på Anah}

Hej därute!
Är helt död efter fem timmars klättrande & krypande på Boda Borg. Vi har hunnit med att gunga gungbräda, trycka på knappar, kasta bollar, räkna guldmynt, krypa genom tunnlar, åka rutschkana, ro en roddbåt, klättra genom nät, koppla ihop sladdar och massor av andra klurigheter. 12 stämplar fick vi till slut ihop, bra jobbat tycker jag!

Nu har jag magen full av tacos & ska alldeles strax sätta mig till rätta i soffan med lite godsaker. Ni får ha en bra kväll & helg, pusss!



2012-02-23 / 21:25:41 / Porträttfoto



Här är en bild från fotopromenaden igår, på fina Anahita. Gillar den skarpt! Frågan är bara om den är bäst i svartvitt eller i färg? Personligen gillar jag den svartvita versionen, där hennes ansikte framhävs mer. Men vad tycker ni, vilken är bäst?

Jag har verkligen ingen erfarenhet av att fota porträtt, jag gör det i stort sett aldrig. Men jag tycker att det är grymt kul, och utmanande. Det är verkligen något jag skulle vilja bli bättre på. Någon som vill modella? Hör av er vetja. :)



2012-02-23 / 14:10:32 / Yesterday






Här ser ni lite spontana bilder från igår. Gick en myyysig fotorunda med en vän, och det blev en del fina bilder på henne. Efter detta åt vi en apgod lunch på thai. En mycket lyckad dag, helt enkelt!

Förresten, angående den nya designen: Jag skiter i det. Mina koder verkar vara helt främmande för Internet Explorer! Jag har bestämt mig för att lägga ner hela den idén. Jag ska göra en del ändringar i den nuvarande designen istället. Bland annat ska jag ändra bredden på bloggen, och därför kommer bilderna att se väldigt konstigt små ut. Men ja, ser ni något konstigt, är det förmodligen bara tillfälligt nu när jag håller på och fixar! :)



2012-02-22 / 22:08:02 / Fighting for peace

Gissa om jag blev glad när jag imorse fick ett mail med ämnet "GRATTIS!" från Kan Dee Shop. Det visade sig att jag hade vunnit en valfri tygkasse från kandeeshop.se! Jag svimmade nästan! Så himla roligt! :')

Här nedanför kan ni se mitt val. Det var faktiskt ingen tvekan om vilken tygkasse jag skulle välja, för jag har spanat på den här rätt länge. Texten längst ner lyder: "Fighting for peace is like fucking for virginity". Jag tycker verkligen att det citatet är helt jäkla klockrent! Och jag älskar verkligen Kan Dee Shop & Kan Dee bloggen. Så det kändes riktigt roligt att få vinna det här.
Jag visar nog lite bilder när jag har fått hem den. Tusen tack Kan Dee!

{länk till tygkassen}



2012-02-22 / 10:50:34 / Bloggtorka


Tjo! Ska snart dra iväg till en kompis, fota & ha allmänt mysigt. Hade inte tackat nej till solsken & lite våriga färger just nu. Slask och grå himmel är inte drömvädret precis. Men men, det kommer blir en härlig dag!

Har en smula bloggtorka för tällfället, det kanske märks? Ingen motivation, det suger! Hoppas det vänder när designen är på plats (om jag nu kan få ordning på den krångliga skiten). Har ni några tips på vad jag kan skriva om? Något ni vill se mer av? Isåfall får ni såhäääär gärna dela med er av detta i kommentarsfältet. Det hade varit super.
Puss, ha en fin dag hörrni!



2012-02-21 / 08:25:48 / Face to face

Nu är jag snart klar med den nya designen. Har bara finslipandet kvar, så om den inte krånglar mer än nödvändigt är den på plats innan veckans slut. Härligt va?
UPDATE: Designen ser rent ut sagt förjävlig ut i internet explorer har jag nu upptäckt. Gah, blir så TRÖTT på den webbläsaren! Fly medans ni kan och ladda ner google chrome istället!!

Ni får för övrigt ha en fin dag, mina kära! Vi hörs senare.

Bilder tagna samtidigt som {dessa}. Vad tycker ni om dem?





2012-02-20 / 18:44:45 / Kallt ljus

Hade en mysig liten fotografering i mörkret på mitt rum innan. Jag har ju inga svindyra studioblixtar eller annan snajsig utrustning, så man får ta vad man har! Här har jag använt mig av mitt cykellyse som enda ljuskälla. Gav ett ganska kallt och härligt ljus, inte sant?
Har börjat gilla att fota stilleben. Man sitta och pilla & plocka & fixa & trixa i lugn och ro. Ingen stress eller press. Bara jag, kameran och mitt samarbetsvilliga motiv. Allt går i min egen takt. Allt är så fridfullt och man har full kontroll överallt. Det är en skön känsla!






2012-02-19 / 18:17:51 / Alla har vi varit små

Hej på er! Just nu har jag fullt upp med att inte ha fullt upp. Ja, det är precis vad jag gör, jag tar tillvara på mitt sportlov (som knappt har börjat än, men jag har tjuvstartat lite). Än så länge har jag spenderat i stort sett all min lediga tid med familjen. Och imorgon ska jag prova skidspåren med mamma och syster. Första längdskidåkningen det här året, ska bli himla spännande att se om jag fortfarande kan stå på ett par skidor. Det var hundra år sedan sist, känns det som. Och den gången åkte vi vilse & hittade inte ut på någon timme. Haha..

Nu tänkte jag visa lite gulliga barndomsbilder! Tro det eller ej. Ni läsare får ju ta del av det mesta som händer i mitt liv, så det slog mig, varför inte låta er ta del av lilla Mini-Sagas liv?
Så ja, här har ni mig, en glad liten flicka i sina bästa år. Jag bjuder, haha!

{lägg märke till den supergrymma springstilen på andra bilden}






2012-02-17 / 17:48:46 / I'm bulletproof

Nu tar jag sportlov, en hel toppenhärlig frihetsvecka som jag tänker njuta ihjäl mig av! Så sjukt skönt, jaa! Det kommer bli en fantastisk vecka. Jag vet det. En göravadjagvill-vecka.

Här kommer ännu en liten påminnelse om att jag finns på instagram, där kan ni följa mig: @sagamiketinac. Den appen är rena gudagåvan! Åh, vad jag älskar instagram.

{arkivbild, från januari eller något. citat från den där davidguetta-låten som alla verkar vara helt kära i!}




2012-02-15 / 17:17:58 / Snölandskap

Hej hörrni! Var ute och gick en snabbis med kameran. Blev väl inga toppenbilder direkt men jag tänkte visa er hur vackert vi har det här i bland härlig snö! Jag älskar det!

Psst! Till alla iphonenördar; följ mig på instagram! sagamiketinac heter jag där. Lägger upp bilder nästan dagligen.







2012-02-14 / 17:30:28 / Glad alla ♥s dag

Kärleksdagen idag. Känns en aning ensamt för ett singelhjärta som mitt, men å andra sidan heter det ju ALLA hjärtans dag, inte upptagna hjärtans dag. Jag tänker kärleka lite bra musik, min underbara familj och mig själv!

Hoppas ni har haft en grymt härlig dag. Puss fina, massor av kärlek till er!
{gammal bild}



RSS 2.0