2013-06-06 / 16:23:00 / "Y'all smoke to enjoy it. I smoke to die."

 
Den här boken alltså. DEN HÄR.
 
Det är den första John Green-bok jag har läst. Det var synd att jag inte hittade den på engelska för den svenska översättningen fördärvade ganska många bra saker, men det är fortfarande en jävligt fin bok. Jävligt, jävligt fin.
 
 
Det är helt enkelt historien om Miles Halter som flyttar från sitt trista liv i Florida till en internatskola. Där möter han bland annat den galna/sexiga/arga/sprudlande/smarta Alaska Young.
 
 
Allt blir förstås mycket komplicerat eftersom finaste Alaska är en mycket komplicerad person. Känslomässigt komplicerat vackert galet. På det bra sättet.
 
Ni kanske minns att jag skrev i ett tidigare inlägg att jag för första gången på länge grät till en bok? Det var den här boken. Någonstans mitt i den bästa delen händer det som INTE FÅR HÄNDA och alla förhoppningar man byggt upp längs med raderna bara raseras på ett kapitel och det är så vackert och sorgligt att man bara vill begrava sig innanför bokens pärmar för resten av livet.
 
 
Läs den här boken, hörrni. Läs den. LÄS.


Malin Aurora

Åh den är så bra<3

Svar: Visst är den det! :')
Saga

2013-06-08 @ 11:29:04
http://vildblommor.blogg.se/


Lämna en kommentar

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)

Blogg/hemsida

Kommentar:



Alla kommentarer godkänns innan publicering.
Om du vill ha svar på din kommentar, glöm inte att fylla i din mailadress eller bloggadress.
Trackback