2013-06-17 / 11:00:14 / $

Nu tror jag att alla förberedelser inför USA är klara. Krångliga formulär, sjukförsäkringar, långa checklistor, tusen olika papper. Och pengar.
För ett litet tag sedan fick jag de här fina små sedlarna i ett rosa kuvert från banken. 
 
Sexton stycken dollarsedlar! De är tunna och lite sträva, som ritpapper. Jag är livrädd att jag ska råka skrynkla dem, så fina som de är. Här är totalt 290 dollar om jag inte har räknat fel, vilket motsvarar knappt 2000 svenska kronor. 
 
Känns precis som monopolpengar.
 
Jag vill helst bara rama in dem och hänga dem på väggen. Det blir så verkligt helt plötsligt, när man håller äkta dollarsedlar i handen och tänker att jag ska betala en kaffe med dessa på starbucks i new york om två veckor. Helt knäppt. Jag som inte ens tycker om kaffe.



Lämna en kommentar

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)

Blogg/hemsida

Kommentar:



Alla kommentarer godkänns innan publicering.
Om du vill ha svar på din kommentar, glöm inte att fylla i din mailadress eller bloggadress.
Trackback