2012-09-11 / 20:01:08 / En massa bloggfrågor


Ma little black book. Ville bara visa den för er, eftersom den är så briljant och fin. Ena sidan kalender, andra sidan anteckningsbok. Jag älskar den. Från och med idag ska jag börja ha med den överallt i skolan, till alla lektioner, och skriva ner viktiga prov & klottra om jag har tråkigt.
 
Innan idag hittade jag en liten lista med bloggfrågor som jag tänkte svara på. Mest för att det är kul, men det kan också vara lite upplysa er läsare lite grann. Ja, eftersom jag krånglat med lite olika bloggar & så. Here it goes.
 
Hur länge har du bloggat? Hm.. Ganska säker på att jag startade min blogg (på blogspot) i mars 2010. Började blogga regelbundet i april och har faktiskt hållt på sedan dess, utan längre avbrott. I november 2011 bytte jag till blogg.se, där jag bloggar nu. Det var någonstans där jag fick inspirationen till att göra något mer av min blogg, inte bara en massa hej idag har jag varit i skolan hejdå med ett halvtaskigt fotografi bredvid.
Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut innan du själv började blogga? Åh, jag minns faktiskt inte. Jag hade nog inte mycket till uppfattning om bloggar innan jag själv började - jag lärde mig liksom om bloggar genom att blogga. Jag läste knappt några bloggar innan jag startade min egen.
Vilken var den första blogg du förälskade dig i? Den första jag började läsa regelbundet var Foki (läsar fortfarande hennes blogg. Hon skriver ju faktiskt ingenting som intresserar mig, men det har blivit en sådan vana att jag knappast kan sluta nu. Jag måste få min dagliga dos av Foki). Kan inte säga att jag blev 'förälskad', dock. Den första bloggförälskelsen måste vara 365days eller Ohrunaway.
Hur känner du nu inför dina allra första blogginlägg? HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAHHA.
Hur många bloggar återvänder du till regelbundet? Jag följer 25 bloggar på bloglovin. De kollar jag varje dag. Jag följer ju även en del tumblr's, om man kan räkna det som bloggar, men de kollar jag inte regelbundet.
Hur många av de bloggar du läser är dagboksbloggar och inte ämnesbloggar? Alltså, jag läser några få vardagsbloggar som kompisar skriver. Annars är de flesta sådana bloggar som blandar lite vardag i sin ämnesblogg (ofta fotobloggar då). Då blir det lite lagom av varje - det är mysigt att läsa dagboksinlägg, tycker jag. Sedan finns det ju en hel del rena ämnesbloggar i min läslista också.
Nämn en bloggare som verkar vara väldigt, enormt jätteolik dig, vars blogg du tycker om? Jag måste väl säga Foki, då. Som jag sa på tredje frågan, jag vet inte varför jag läser hennes blogg över huvud taget, men jag tycker om den mycket. Den är en del av mitt liv, typ.
Nämn en bloggare som verkar lik dig, vars blogg du tycker om? Åh, svårt. Finns ju ingen som är sådär jättelik. Fotogeniquee, kanske? Eller Ohrunaway? Jag vet faktiskt inte riktigt.
Vad tycker dina närmaste om att du bloggar? De gillar't. Eller, jag antar det. De läser i alla fall.
Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg? Det vet jag inte. Jag är mer tillbakadragen med mina 'konstnärliga sidor' (höhö) i vardagen än jag är i bloggen. Men visst, jag är mig själv, bara det att jag pratar om andra saker i verkligheten än vad jag gör i bloggen.
Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg? Ja. Jag är personlig i mina texter, jag beskriver känslor, tankar och så vidare. Men det finns en rättså tydlig gräns.
Nämn några saker som du aldrig bloggar om och anledningen till? Jag bloggar aldrig om personliga problem i mitt liv. I synnerhet inte om andra personer är inblandade. Det vill jag hålla utanför bloggen.
I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse? Jag bloggar främst för min egen skull, men självklart även för bekräftelse. Man blir ju glad när andra får se och tycker om det man gör.
Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg? Nej, bara på ytan. Man kan inte lära känna en person helt genom text.
Har du träffat folk IRL efter att ha fått kontakt med dem via bloggen? Tyvärr inte.
Kan det vara ”skadligt” att blogga? Nej, det kan jag inte tänka mig. Det skulle i så fall vara elaka kommentarer och sådant som är ganska vanligt i vissa 'bloggkretsar' och särskilt på Youtube. Jag har dock inte råkat ut för något sådant och vad jag har sett är det 99% positiv atmosfär hos de bloggar jag hänger på.
Bloggar du om två år? i så fall: är ditt bloggande annorlunda då? Åh, keep it up! Hoppas verkligen att jag gör det. Jag är ju mitt i tonåren, så jag kommer att förändras på två år och därmed kommer bloggen också det.
Vad har bloggskrivandet betytt för dig? Väldigt, väldigt mycket.
Vad har bloggläsandet betytt för dig? Minst lika mycket. Jag vet inte vad jag skulle ta mig till om mina favoritbloggare inte fanns.



Lämna en kommentar

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)

Blogg/hemsida

Kommentar:



Alla kommentarer godkänns innan publicering.
Om du vill ha svar på din kommentar, glöm inte att fylla i din mailadress eller bloggadress.
Trackback