2012-10-20 / 11:09:00 / Dimma

Dimma är så ofantligt vackert.
 
Har nyss kommit hem från en liten fotorunda nere vid ängarna. Hade offrat mitt högra lillfinger för en modell den här vackra morgonen, men tyvärr så var jag ensam & jag hade varken stativ eller fjärr med mig. Måste säga att det blev himla fina bilder ändå.
 
Jag har nu samlat ihop lite tankar och idéer om hur du på bästa sätt fångar dimmiga dagar.
☂ Förgrund/bakgrund. Tänk på att bilden ska ha olika "lager". Förgrund som syns tydligt och en otydlig, dimmig bakgrund. Det bildar det en effektfull kontrast och skapar djup i bilden.
☂ Efterbehandling. Dimmiga bilder blir gärna grå, platta och livlösa. Lägg på ordentligt med kontrast.
☂ Porträtt. Dimma kopplas ofta ihop med natur- och landskapsfotografering, men prova gärna att fota en modell i dimmigt väder. Det kan bli riktigt häftigt. Kolla här eller här.


Conan

Enormt fina foton, en tår trillar på min kind. Är det okej om jag känner mig lite stolt...

2012-10-20 @ 14:29:03
Ida

Åh, vackert. Så jäkla duktig är du tösabit.

Svar: TACK idis!!!
JAG ÄR KNEPIG

2012-10-20 @ 23:45:10
Irma

underbara bilder!

Svar: Tack fina du!
JAG ÄR KNEPIG

2012-10-21 @ 19:44:56
http://irmalaleh.blogg.se

emma

Jättefina bilder!

Svar: Tack så jättemycket!
JAG ÄR KNEPIG

2012-10-23 @ 20:34:05
http://photoandinspiration.blogg.se

Clara Ringqvist

Så jättevackra bilder!

Svar: Åh, tack snälla du.
JAG ÄR KNEPIG

2012-10-28 @ 11:27:11
http://clararingqvist.blogg.se


Lämna en kommentar

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)

Blogg/hemsida

Kommentar:



Alla kommentarer godkänns innan publicering.
Om du vill ha svar på din kommentar, glöm inte att fylla i din mailadress eller bloggadress.
Trackback