2013-06-17 / 19:53:55 / Sommaren tvåtusentrettons första äventyr

Idag har jag gått en lång runda med Ida, plockat näckrosor och sökt efter Håkans magiska ord. Ni vet, det där ordet som kan sätta eld på en skog. 
 
Sedan har jag packat en massa också. Färgglada linnen och fransiga shorts i en stor resväska. Sent inatt (eller väldigt tidigt imorgon) beger jag mig mot sydligare breddgrader. Mot Mallorca och solen och stranden och havet och äventyret och allt det där som kan vara svårt att hitta i den svenska sommaren emellanåt. Ska bli så, så härligt och jag är jättepepp på att bara få ta det lugnt, bada, umgås med familjen och framförallt på att se ön. Ser så fint ut på alla turistbilder ju, som ett paradis byggt på mjuka sandstränder att sticka tårna i. 
 
 
Om en vecka ses vi igen och då kommer min finaste samling utökas med ännu en medelhavsnål. Tills dess får ni ha det så himlans bra som ni bara kan, sommaren är ju faktiskt helt underbar oavsett var i världen man befinner sig. 
 
Och hörrni! Om ni behöver lite nya musiktips inför långa sommardagar ska ni absolut kolla in det här. Jag lovar att du hittar något du gillar oavsett musiksmak. Himla bra för regniga dagar, tänker jag, och för alla andra dagar också för den delen. 


Alice - bilderbyalice

åhh vad roligt!

2013-06-18 @ 19:04:41
http://bilderbyalice.se

Sandra Leone

Det låter fantastiskt att få komma iväg på en resa. Hoppas att du får det hemskt fint.
Blev också lite nyfiken, hittade ni ordet?

Svar: Tack fina du!
Nej, det där ordet alltså. Det förblir nog Håkans lilla hemlighet för alltid.
Saga

2013-06-18 @ 20:27:46
http://lingers.blogg.se/

Mathilda

Sv: Tac så jättemycket :)

2013-06-19 @ 23:04:13
http://svartvitinuti.blogg.se

Hanna - jag med kameran i ena handen

Vilken inspirerande blogg du har! Jättefin!

Svar: Åh, tack fina du!
Saga

2013-06-25 @ 12:37:34
http://emmasdotters.blogg.se/


Lämna en kommentar

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)

Blogg/hemsida

Kommentar:



Alla kommentarer godkänns innan publicering.
Om du vill ha svar på din kommentar, glöm inte att fylla i din mailadress eller bloggadress.
Trackback