2012-09-17 / 21:39:00 / Att finnas



"ships are launching from my chest
some have names but most do not"
 
Vackraste citatet jag vet. Jag kan inte riktigt sätta fingret på vad det betyder men det betyder i alla fall något. Det kommer från andra versen i Welcome Home med Radical Face. Jag känner mig sådär utspridd, fri, lite evig när jag läser de orden. Det är som en våg av ljusblå toner och en strimma av solljus blandat med nakna fotsulor mot varm asfalt och massor av fart, rörelse, som när man springer sitt allra allra fortaste utan att bli trött och så någonting inuti kroppen, i ens innersta inre som förändras och blommar ut mot världen och man är nästan som i ett annat liv, någon annan stans, fast inuti sig själv, eller som att man snurrar runt runt i djupt vatten eller som att man är ett moln vid horisonten. En fjäril, en droppe, en dimma, ett ljussken, en tidig morgon. Fri. Hela världen pulserar i dina ådror, du kan känna den, smaka på den, andas in den och låta den bo i dig för evigt.


Sophie "autophoto"

Har äntligen beställt mina skolfoton, kolla gärna in och säg vad du tycker om de 3 olika bilderna! :)

MVH Sophie på Autophoto.blogg.se

2012-09-19 @ 10:34:36
http://autophoto.blogg.se


Lämna en kommentar

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)

Blogg/hemsida

Kommentar:



Alla kommentarer godkänns innan publicering.
Om du vill ha svar på din kommentar, glöm inte att fylla i din mailadress eller bloggadress.
Trackback