2012-03-18 / 18:16:02 / Lite vardagssnack

Hej på er! Tänkte faktiskt ta mig tid att skriva ett inlägg såhär på söndagskvällen. Kände att jag var tvungen att skriva av mig lite grann (eller ganska mycket), so here it goes.

Jag tror inte ens att jag har nämnt i bloggen att jag har haft prao hela denna veckan. Jag är på ett hotell. Det är verkligen inte min grej, haha. Jag trodde aldrig jag skulle säga det, men jag längtar tillbaks till skolan! Haha.

Efter fem dagars städ- och tvättjobb är man överlycklig när helgen kommer, det kan jag lova er. På fredagen blev det glass i solen med en massa fina polare. Lördagen bestod av träningsmatch (vinst med 10-1, weoh!) och lite senare kalas hos kusinerna. Det var också himla mysigt, har inte träffat dem på länge!

Idag har jag spelat match, igen, men den här gången med de lite äldre tjejerna i damlagets B-lag. Trots att vi förlorade så är jag nööjd!
Denna kvällen ska bli lugn & skön. Mamma & jag ska titta på Burlesque, någon som har sett den? Vad tyckte ni? Det verkar inte riktigt vara en film i min smak, men vi får se. Jag har hört mycket bra om den i alla fall.

Förresten, jag tänkte på en sak. Jag funderar på om jag ska börja översätta mina inlägg till engelska? Alltså, längst ner i inlägget skriva om alltihop lite kortfattat på engelska. Ni är säkert medvetna om hur fel det oftast blir med Google Translate, så jag tänkte att det vore bra att översätta för hand i stället. Det blir också väldigt bra träning för mig - jag vill maxa mina skills innan språkresan i sommar!
Här & här är två exempel på bloggar som jag läser som har handskrivna översättningar i inläggen. Trots att jag läser den svenska versionen så tycker jag att det är sjukt bra med en översättning. Jag läser alltid den engelska texten också, hehe.

{Två bilder från i veckan. Självporträtt i kvällssolen / snödroppar}





Lämna en kommentar

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)

Blogg/hemsida

Kommentar:



Alla kommentarer godkänns innan publicering.
Om du vill ha svar på din kommentar, glöm inte att fylla i din mailadress eller bloggadress.
Trackback