2013-09-08 / 17:27:13 / Loppiskärlek

Ursäkta för andra secondhand-inlägget i rad, men jag var på loppis idag och hittade några oemotståndliga tröjor som bara måste få ta plats här på bloggen. 
 
Den här fina kommer ursprungligen från Monki, en av mina absoluta favoritaffärer. Den har en perfekt höstmys-aura omkring sig och jag blev alldeles förälskad i den där den låg bredvid en turkos i samma stil. Fick båda två för 60 kronor. Ljuvligt!
 
Ett sandfärgat stickat linne för femton kronor. 
 
En underlig jätte-oversize-collegetröja-med-obestämbar-form med något-slags-konstnärligt-tryck-med-en-tjej-som-liknar-Kate-Moss. Man kan inte bara gå förbi en sådan utan att köpa den. Man kan inte. Jag tycker att den är helt briljant och den blev min för en tia.  
 
Marinblå och gosig och stor. Precis som det ska vara, alltså. Tio kronor för den också. 
 
 
Är det ens möjligt att inte älska secondhand? Det finns, enligt mig, endast fördelar med att inte handla nytt. Det är billigt, miljövänligt och roligt. Man har chansen att hitta de alldeles speciella plaggen som ingen annan har. Alla plagg man köper har en historia, lång eller kort, spännande eller inte, som man aldrig kommer att få veta men som man kan fantisera ihop som man själv vill. Tanken på att man kan välja och vraka hur man vill eftersom man vet att man har råd med allt man vill ha, det är en svindlande tanke. Och inga stackars underbetalda sömmerskor i Bangladesh behöver slita för att du ska få en ny tröja. Det är helt enkelt fantastiskt. 


Emma

Åh gud, mönstret på den första var ju att dö för <3

2013-09-08 @ 20:57:28
http://emmalars.blogspot.se/

MATILDA

fint!

2013-12-16 @ 10:35:57
http://matildays.forme.se

ANNNAIZ

Jag tävlar ut en valfri to die for bikini på min blogg just nu, har du lust att vara med och tävla? :) Kika in på bloggen i så fall! Kram :)

2014-01-31 @ 16:22:27
http://annnaiz.blogg.se/


Lämna en kommentar

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)

Blogg/hemsida

Kommentar:



Alla kommentarer godkänns innan publicering.
Om du vill ha svar på din kommentar, glöm inte att fylla i din mailadress eller bloggadress.
Trackback