2013-07-31 / 15:27:00 / Högst upp, först ut

Hej Boston! Vårt första stopp på resan visade sig vara ett underskattat stopp. Jag hade inga höga förväntningar på Boston, men det är en oväntat vacker stad, med en blandning av modernt och historiskt. Vi hade en dag på oss att utforska staden och ungefär såhär såg det ut. 
 
Vi begav oss ut på Bostons vägar i en Duck Tour-båt, alltså ett fordon som kan köra både på land och i vatten. Vi fick se det bästa av innerstaden och floden. Tog cirka en miljon bilder. 
 
Vi körde bland annat förbi den här fantastiska byggnaden som jag har glömt vad den heter. 
 
Och även mållinjen. Boston Marathon-mållinjen där bombningarna ägde rum. Alla spår av explosioner var borta, såklart, men det stannade turister för att fota hela tiden. 
 
En gnutta vardagsliv mitt i alltihop.
 
Här har vi Bostons högsta skyskrapa om jag inte minns fel. 
 
Vi gick omkring i fashionabla gallerior och åt mexikanskt (här är Emma som inte tycker om att bli fotad när hon äter sin burrito).
 
Linn, Rebecca, Love och Felicia.
 
En liten siesta i parken bredvid dendärbyggnadensomjagharglömtnamnetpå. 
 
George Washington i en hockeytröja - det är inte varje dag man får se det. (Det hade tydligen gått så bra för Boston Bruins att de fick sätta sin lagtröja på Bostons mest kända staty.)
 
Mustasch?
 
Här är Hjalmar, Matteo och Saara i en lömsk liten källare under en kinarestaurang där vi åt middag. Jag har nog aldrig sett så mycket mat i hela mitt liv. Den här bilden är tagen efter att vi ätit upp och visar inte ens hälften av tallrikarna. Strålande avslut på strålande dag. 



Lämna en kommentar

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)

Blogg/hemsida

Kommentar:



Alla kommentarer godkänns innan publicering.
Om du vill ha svar på din kommentar, glöm inte att fylla i din mailadress eller bloggadress.
Trackback