2013-08-09 / 15:28:39 / För du var solskenet, och jag var ensam

Idag tänkte jag äntligen ta mig tid att berätta om ett litet äventyr som inträffade för några helger sedan. Ida åkte med min familj till Halmstad där vi stannade i en helg för att utforska, shoppa och mysa. Som det ska vara på sommaren, helt enkelt. 
 
Vi gick på bio på Röda Kvarn. Två gånger. Första dagen såg vi Dumma mej 2 och skrattade i cirka två timmar, gjorde fula instagramvideos och åt godis. Sista dagen gick vi dit igen för att se The Lone Ranger, som var fullbokad, så vi spontanbokade Känn ingen sorg och jag kan inte ens beskriva hur fantastisk den filmen var. Ida satt och höll om mig och skakade av gråt under hela andra halvan av filmen. Det var svettigt men väldigt fint. 
 
Vi shoppade förstås. Både på en loppis (det tog oss en halv dag att över huvud taget hitta dit) och i staden. Jag fick med mig två tröjor bland annat. 
 
Vi åkte till Tylösand! 
 
Badade, skrev i sanden, solade, sov, läste, åt. 
 
Vi målade självporträtt! Det är jag till vänster och Ida till höger. 
 
Sedan blev det sent och vackert och hungrigt. Vi vågade oss inte in på Hotell Tylösand eftersom det såg alldeles för fancypancy ut (och vi hade sandigt hår och blöta kläder och små plånböcker). Vi gick till en strandkiosk och beställde kycklingsallad som vi åt i solnedgången. 
 
Vi kollade på dinosaurier, såklart. Vad annars? Dessa varelser är min senaste obsession. 
 
Vi åt både middag och lunch på vääärldens godaste italienska restaurang och åh gud, jag var i himlen.
 
Sista kvällen gick vi armkrok genom ett natt-Halmstad och stirrade på folk och satt på kundvagnstak och var allmänt pepp. Så himla himla bra helg!


Frida

(svar:) Åh, tack så hemskt! Jag blir så himla glad!

2013-08-10 @ 16:18:38
http://musiksomlever.blogg.se


Lämna en kommentar

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)

Blogg/hemsida

Kommentar:



Alla kommentarer godkänns innan publicering.
Om du vill ha svar på din kommentar, glöm inte att fylla i din mailadress eller bloggadress.
Trackback