2012-09-24 / 18:26:28 / Sthlm

En helg, en stad, sju bilder. Here it goes.
 
Vi bodde i Gamla stan. Väldigt vackert med mysiga gator, små unika butiker och regnvåta kullerstenstrottoarer. Vandrarhemmet hette Castanea & vi sov i en stor sal med tolv andra människor från världens alla hörn. En tjej från Paris, en från Budapest, en man från Missouri och några från LA, bland annat.
 
Här är jag i min bästa morgonfrisyr, posing in tha smallest gränd in Gamla stan. Mårten Trotzigs gränd, tror jag. Klockan var sisådär 8.30 på morgonen och vi var ute en sväng innan frukost. Himla mysigt.
 
Frukosten var ljuvlig. Vi åt på ett jättefint café vid namn Under Kastanjen. Här har vi apelsinjuice, ostfralla och yoghurt med müsli, socker och kanel.
 
Vi gjorde också ett besök på Naturhistoriska riksmuséet & Cosmonova. Vi såg en film om koraller och tittade på dinosaurier, fossiler, isbjörnar, skelett, apmänniskor och tusen andra saker.
Efter detta gick vi omkring på Södermalm och tittade i affärer och sedan var det återträff/fest med mina fina vänner! Väldigt lyckad dag.
 
Dag två uppgraderade jag min frukost med lite kiwi-te. Det var äckligt. Jag tycker inte ens om te.
 
På fredagen var vi på Gröna Lund. Det regnade hela kvällen lång, men det var supermysigt ändå. Ovan är en bild från The Hives-spelningen. Det var mest en massa paraplyer i vägen och pga frusna tår stannade vi inte så länge, men i vilket fall som helst så var de rätt grymma.
 
Och sist men inte minst så har vi några av mina fina tjejer som kom och dansade med mig på återträffen. Spelar ingen roll att alla ser ut som grisar på bilden, love you anywaysss! Saknar er redan!!


Julia

sv; Åh tack så jättemycket! :D

2012-09-24 @ 22:00:34
http://juliasmagazine.blogg.se

Agnes

Super fin blogg!! :D

Svar: Tack, vad snäll du är!
JAG ÄR KNEPIG

2012-09-25 @ 17:25:35
http://aimn.blogg.se


Lämna en kommentar

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)

Blogg/hemsida

Kommentar:



Alla kommentarer godkänns innan publicering.
Om du vill ha svar på din kommentar, glöm inte att fylla i din mailadress eller bloggadress.
Trackback