2012-10-10 / 20:51:04 / Tankar om te

TE.
Äckligt.
Jag har aldrig tyckt om te, faktiskt. Och jag måste säga att det är så himla synd. Det är mysigt, det är varmt, det passar i alla tänkbara situationer. Tidigmorgon-te som man dricker precis när himlen är randig och lagom aprikosfärgad, plugg-te och efterskolan-te som man smuttar på vid skrivbordet bara för att, eller en stor kopp avkopplande godnatt-te som står på sängbordet och luktar sött, så att man somnar snabbt och utan att tänka. Sedan har vi ju förmiddags-te och eftermiddags-te, som man dricker av ren vana eller mest för att det är så gott. Te i en termos på decemberutflykter. Juligt te, halloweente, somrigt te och höstigt te och brännande hett te och svalnat te och ljummet te. Med påse eller kryddor eller något annat trevligt som jag inte vet om. Eller bara te, vanligt te-te, som man dricker när som helst och vart som helst och som bränner sådär skönt på tungspetsen.

Jag måste lära mig att dricka te. Jag måste. Jag har insett att det är för fint för att undvikas.
Någon som vill komma på tebjudning någon dag snart? Hör av er, tack.


Koffe

När jag dricker te så är det bara earl grey te, med socker så klart. Ibland kan det bli ganska så mycket socker.. kanske lite för mycket i vissa fall. Oftast blir det te på den mörka tiden på året. Rund slutat ev november början på december. Eller om man är sjuk.

Te är gott ..fast inte utan socker!

2012-10-11 @ 14:52:16
http://fotokoffe.blogg.se/

Lilla My

Nämen! Te som är så gött ;) Testa med socker och mjöl i de första gångerna, sedan kan man tippa av. Jag dricker fortfarande med två sockerbitar i.

Svar: Haha! Jag har testat med socker, blev ingen direkt skillnad tycker jag inte. Men mjöl...? Du menar väl ändå mjölk va? ;}
JAG ÄR KNEPIG

2012-10-18 @ 22:05:44

Lämna en kommentar

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)

Blogg/hemsida

Kommentar:



Alla kommentarer godkänns innan publicering.
Om du vill ha svar på din kommentar, glöm inte att fylla i din mailadress eller bloggadress.
Trackback