2012-06-21 / 20:12:03 / Varberg: the story

Här kommer en liten trevlig berättelse om en fader och en dotter som åkte till Varberg i tre dagar. Enjoy, ladies & gentlemen. 
 
Vi kom dit vid lunchtid första dagen. Vi strosade in i staden för att hitta någonstans att äta. Vi valde första bästa pizzeria (ja, jag vet, de kunde inte ens stava till Marilyn Monroe). Pizzareglerna är en aning annorlunda på västkusten - det tog sin lilla tid för kassabiträdet att förstå att jag ville ha svag sås. Inte kunde jag veta att Varbergfolket kallar det för mild sås?
 
Sedan gick vi vidare till vårt vandrarhem. Helt galet vad vackert det var runtomkring. Tänker inte ens försöka beskriva det med ord, det måste nästan upplevas på plats. Atmosfären, liksom.
Vi fick vårt rum & jag dog myspys-döden när vi kom in där. Ett litet, vitt rum med röd dörr. Två sängar och ett snedtak som höjde mysfaktorn med typ 110%. Sedan fanns där en liten alkov med ett runt bord, två vita stolar och ett alldeles underbart vitt fönster som jag gjorde till min personliga lilla läshörna. Att sitta i fönstret på kvällarna med en bok, det saknar jag. Jag har alltid drömt om att ha ett fönster som man kan sitta i. Mitt alldeles egna drömfönster. Åh. 
 
Sedan bar det av mot Göteborgstrakterna och Liseberg. Har väl inte mycket annat att säga om detta än att det var ganska awesome. 
 
Vi kom tillbaka rättså sent, men jag gick ändå ut och fotade i solnedgången. Men de bilderna får ni se en annan gång. 
 
Här är ett citat ur min bok, jag i mitt älskade fönster, en tunnel och ett smakprov på de otroligt vackra gamla husen. 
 
Under dag två så tittade vi på min syster som spelade innebandy {visst ja. det glömde jag nästan berätta. skälet till att vi åkte till varberg var att titta på syrrans innebandyläger}.
Vi gick också omkring på gatorna i stan och såg oss omkring, och på eftermiddagen sprang jag en runda längs med strandpromenaden. Mysigt. 
Senare på kvällen var det dags för bio & vi såg Snow White and the Huntsman {såsåsåå bra! magisk!}. Och jag känner mig bara tvungen att påpeka att Chris Hemsworth är såsåsåå snygg. Synd att han skulle ha sina jägarkläder på sig hela filmen. 
 
Innebandyturnering stod på schemat på dag tre. Vi satt inne hela förmiddagen och tittade på. Sedan lunchade vi på McDonalds och efter det: hemfärd. Hejdå fiskmåsbajs och vågskum och tusen tack för tre underbara dagar.
 
PS. {tävling hos mysan, check it out!}


Mysan

sv: ååh vad roligt nu blir jag glad! :P
Glad midsommar på dej

/ awesome mysan

Svar: Detsamma, glad midsommar! :}
JAG ÄR KNEPIG

2012-06-21 @ 23:47:01
Ida

Chris Hemsworth = mumma!
Låter som du har det helt ok hemma i Sverige (höhö), jag saknar dig finis!

Svar: Jag har det absolut okej! Saknar dig med idis, löve you. Hoppas du har det helt fantastiskt superbra i USA!
JAG ÄR KNEPIG

2012-06-22 @ 05:41:15
elin adolfsson

Vilka fina bilder du tar unge! <3

Svar: Tack min fina lilla Elinpelin! ♥
JAG ÄR KNEPIG

2012-06-23 @ 19:45:56
http://www.nikonbrudar.devote.se


Lämna en kommentar

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)

Blogg/hemsida

Kommentar:



Alla kommentarer godkänns innan publicering.
Om du vill ha svar på din kommentar, glöm inte att fylla i din mailadress eller bloggadress.
Trackback