2012-04-07 / 22:18:25 / Bästa modebloggarna



/ överredigerat självporträtt i spegeln / kungsholmens hamn av melissa horn, text /

Vet ni vad, jag tänkte på en sak, apropå ingenting. Modebloggar. Japp, det var det jag tänkte på, modebloggar. Som de flesta {förmodligen?} vet, så är mode och kläder ingenting jag sysslar med. Inte alls, faktiskt. Jeans, tröja, mascara, lipsyl och möjligtvis ett par örhängen - that's it, min glammiga vardagslook.
Men, trots att jag i verkliga livet inte bryr mig om att klä mig si eller så, så älskar jag att kolla in vad andra har på sig. Och det är här modebloggarna kommer in i bilden.
Och nej, jag menar inte små rosa fluffiga tjejbloggar som lägger in 'dagens outfit' och så vidare, jag menar riktiga modebloggar.

Jag tänkte dela med mig av mina två favoriter i modebloggsvärlden; Sea of Shoes och 365days. Särskilt den sistnämnda. Hos 365 days finns fantastiskt mycket inspiration att hämta, både för foto- och modeintresserade. Kreativa, känslofyllda, vackra modebilder och inspirerande texter, i både svensk och engelsk version. Om du klickat dig in på deras blogg kommer du inte därifrån oberörd.
Hur jag lyckades fastna för Sea of Shoes har jag ingen aning om - där är alltihop bara knasigt. Kläderna är inte snygga ens en gång. Men Jane Aldridges fina personlighet och vackra ansikte var nog det som fångade mig - eller vad vet jag. Jag blir i alla fall jätteinspirerad av alla konstiga klackstövlar & mönstrade brallor.

Ja, det var väl det jag hade på hjärtat denna lördagskväll. Nu ska gosa ner mig under täcket med papper, penna och nya numret av Fotosidan. Ha det braaa!



Lämna en kommentar

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)

Blogg/hemsida

Kommentar:



Alla kommentarer godkänns innan publicering.
Om du vill ha svar på din kommentar, glöm inte att fylla i din mailadress eller bloggadress.
Trackback