2012-04-22 / 11:12:18 / Q & A

Hej på er. Tänkte ge ett snabbt svar på två frågor som har dykt upp i kommentarsfältet under helgen.

Svar:
Jag tänkte att jag skulle göra ett inlägg om detta, i min Designtips-kategori. Den kommer upp så fort jag hinner och orkar, möjligtvis senare idag eller i veckan. Annars har jag hittat en annan bra guide, klicka här för att se den!



Svar:
Frågan handlar alltså om DE HÄR BILDERNA.
Det är inget komplicerat alls. De är tagna i ett helt mörkt rum, mot en vanlig vit vägg, med en ficklampa som enda ljuskälla. Det behövs någon slags ficklampa med ganska stark spot, så att det blir en tydlig cirkel på väggen. Sedan ställer du sig helt enkelt mellan ficklampan och väggen så att en skugga bildas. Sätt kameran på ett stativ och använd självutlösare eller fjärrutlösare, och ta bilder på skuggan.
Det kan vara lite svårt att veta hur man ska stå och så vidare, men prova dig fram, helt enkelt, tills det blir bra. :)



Hoppas att ni fick svar på era frågor, Moa & Lovisa. Det är bara roligt med frågor, så undrar ni något, tveka inte att lämna en kommentar! ♥



Lämna en kommentar

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)

Blogg/hemsida

Kommentar:



Alla kommentarer godkänns innan publicering.
Om du vill ha svar på din kommentar, glöm inte att fylla i din mailadress eller bloggadress.
Trackback